15 Mayıs 2010 Cumartesi

Cikolatali Cheesecake

Tarif Gamze Bursa'nın ''net 425g'' isimli kitabından!

Malzemeler:

TABAN İÇİN :
2 paket kakaolu bisküvi (elde ufalanmış)
75gr margarin (eritilmiş) (tereyağıda kullanabilirsiniz)

CHEESECAKE HARCI İÇİN :
240gr bitter çikolata (kuvertür)
3 paket labne peyniri (3x200gr)
1 su bardağı tozşeker
1/4 çay kaşıgı tuz
3/4 su bardağı krema (HAYIR 1 TAM SU BARDAĞI,SEBEBİNİ ANLATACAĞIM AŞAGIDA)
3 çorba kaşıgı kakao ve üzerine serpmek için de ekstra kakao
2 çay kaşıgı vanilya aroması (kitapta istege bağlı denilmiş ama mutlaka vanilya koyun bence)
3 yumurta
24 cm klipsli pasta kalıbı

SERVİS İÇİN ÇİLEKLİ SOS:
1/2 kg çilek
2 çorba kaşıgı pudraşeker

HAZIRLANIŞI :

1.Cheesecake'in tabanı için 24cm'lik kalıbın tabanına yağlı kağıt serin. Kalıbın altını, dış tarafından folyo ile kaplayın.

2.Bisküvileri elinizde ufalayın, erittiğiniz tereyağıyla karıştırıp kalıbın tabanına yayın, avucunuzla bastırarak sıkıştırın, kalıbı buzluga kaldırın.

3.Şimdi önemli bir ayrıntıya geliyoruz. Cheesecake ve Labne peyniri anlaşmazlıgı! Nasıl yani? Bildiğiniz gibi ''cheesecake'''in orjinali ''krem peyniri ile yapılıyor. Ben sade cheesecake yaparken Türkiye'deki krem peynirlerden de kullanıyorum ancak orjinalinde kullanılan peynir bizdekiler gibi değil, Labne gibi de değil. Labne peyniri şöyle sulu sulu yumuşacık bir peynir, daha da kötüsü hafif tuzlu bir tadı var. Yaklaşık 4-5 sene önce ilk kez cheesecake yapmaya başladıgımda, ki istediğim kıvamı bulana kadar herhalde 50 kere falan yapmıştım; labneyi oldugu gibi katıyordum içine, ama olmuyordu. Sonraları labnenin suyunu süzmeye başladım ama tabii süzüldüğünde miktarı azalıyor, ben de krema miktarını arttırarak dengeliyordum.
Daha sonraları ise, Cafe Fernando'da Cenk'in konuya son derece bilimsel yaklaşarak ve ölçerek yaptıgı yazıyı okudum,aferim kızım dedim kendi kendime, labneye doğru yaklaşımı sergilemişsin. Konunun detayları için Cafe Fernando'nun ilgili yazısını okuyabilirsiniz. Özet olarak arkadaşlar, 3 kutu labne peynirini, süzgecinize temiz bir tülbent sererek yaklaşık 15-20 dk süzün ve sonra tülbentin üzerinden iyice suyunu sıkın. Labne bu şekilde istediğimiz gibi kıvamlı bir hale geliyor.

4.Önceden buzdolabına koyup soğuttugunuz kremayı, mikserle katı bir kıvam alıncaya kadar çırpın. Krema miktarını bu şekilde arttırarak, labneden kaynaklanan açıgı kapatıyoruz.


5.Çikolataları benmari usulü eritin. Ama kuvertür kullanın. Paket çikolatalardaki yağ miktarları çok fazla çünkü, bu da cheesecake'imizin istediğimiz kıvamda olmasına engel oluyor.

6.Şimdi malzemeler bir araya gelmeye başlıyor; büyük bir cam kasede, süzdüğünüz labneyi tozşeker ve tuzla homojen bir hal alıncaya kadar çırpın.

7. Kremayı da ekleyip yine homojen oluncaya kadar çırpın.


8. Kakao, vanilya aroması ve eritilmiş çikolatayı ilave edip karıştırın.


9. Şu anda karışım biraz katı bir halde, ama merak etmeyin, yumurtalar eklendikten sonra olması gereken yumuşak kıvama geçecek.Yumurtaları ekleyin, ama teker teker ekleyip çırpın. Burada da önemli bir nokta var. Eğer karışımı aşırı çırparsanız, bu içinde çok hava kabarcığı oluşmasına yol açar. Bu da pişerken cheesecake'in yüzeyinde kırılmalara yol açar. Aşırı çırpmadan, homojen olmasını sağlayacak kadar çırpmak yeterli.



10.Buzluktaki kalıbı çıkarıp karışımı içine dökün. Eğer üzerinde hava kabarcıkları varsa, bir kaşıgın tersiyle bastırarak hava kabarcıklarını söndürün. Önceden 180 dereceye ayarlayıp ısıttıgınız fırınınızda 45 dk pişirin. Benim fırınımın harareti yüksek oldugundan, ben 170 derecede yaklaşık 50 dk pişirdim. Siz de fırınınızın kaprisine göre karar verin, ona uyun :))



11. Pişen cheesecake'i oda sıcaklıgına gelene kadar (ki bu yaklaşık 2 saate yakın bir zaman alıyor) kalıbın içerisinde soğutun. Oda sıcaklıgına gelince, yine kalıptan çıkarmadan buzdolabına kaldırın. Cheesecake'in buzdolabında soğutma süresi ile ilgili çeşitli kaynaklarda 6-8-10 saat gibi farklı bilgiler var. Ben genellikle akşamüzeri pişiriyorum ve akşam saat 7-8 gibi buzdolabına kaldırıyorum. Sabah da saat 10'dan sonra servis etmeye hazır oluyorum. Size de cheesecake' inize sabırlı yaklaşmanızı naçizane öneririm.



12. Buzdolabında iyice dinlenmiş ve kıvamlanmış cheesecake'inizi kalıptan ince bir bıçak yardımıyla kenarlarından geçerek çıkartın. Servis yaparken üzerine kakao eleyin.



13.Çilek sosunu yapmak isterseniz, çilek ve pudraşekerini blender'dan geçirin. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder