14 Mayıs 2010 Cuma

Emel Basdogan'in seker hamur tarifi


Emel Başdoğan’ı pek çoğunuz yaptığı televizyon programlarından zaten tanıyordur. Aynı zamanda Türkiye’nin ilk butik pasta atölyelerinden olan Foodie’nin de sahibi kendisi. Türkçe yazılmış tek şeker hamuru ile pasta dekorasyon kitabı olan “Pasta Yapımı” kitabının da yazarı.

- 70 gr su
- 15 gr toz jelatin
- 80 gr glikoz
- 1 kg pudra şekeri

Suyu bir tencerede kaynatın. Jelatini serperek ekleyin, karıştırın, tamamen erimesini sağlayın. Glikozu ekleyin. Tüm malzeme eriyince ateşten alın. Pudra şekerini eleyerek ekleyin. Mikserin yoğurma ucu ile karıştırın. Hamurun kıvamı makineyi zorlayacak kadar katı olursa yoğurmaya el ile devam edin. Ne kadar çok yoğurulursa o kadar güzel bir hamur oluşuyor. Bu aşamada Kitchen Aid hayallerime dahil oluyor. Ne güzel karıştırıp, hazırlardı hamuru kim bilir:) Hamuru açmak için tezgaha pudra şekeri serpiyorum. Bu aşamada da mermer bir tezgah hayal ediyorum, çok daha az yapışırdı hamur o zaman çünkü:)

Hamurun üzerine de serpiyorum ki merdane yapışmasın. Kocaman yuvarlak açıp, merdaneye sararak pastamın üzerine alıyorum ki pasta çoktan çırpılmış krema ile kaplanıp, en az üç saat soğutulmuş olmalı. Şeker hamurunu elimle üzerine yedirip, giydiriyorum. Fazlalıkları kesiyorum. Kalan hamurlarla süslemeleri yapıyorum. Renklendirmeler için toz gıda boyası, kakao kullanıyorum. Ana renkleri karıştırarak çeşitli renkler elde ediyorum. Mesela beyaz şeker hamuruna az kırmızı boya katarak uçuk pembe, az yeşil katarak uçuk yeşil, pembe hamura az mavi katarak lila elde edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder